Dzisiaj jest: Środa, 24 kwietnia 2024 r. |  Godzina: 15:38 |

Czechy: Słowacja: Dolny Śląsk:
Góry: Pozostałe:

Strona przetestowana w rozdzielczościach od 1024x768 do 4K. Na przeglądarkach takich jak Firefox, Opera, Google Chrome

Kodowanie znaków:
UTF-8

Twoje IP:
18.117.186.92

SCHRONISKO ORZEŁ

Schronisko leży na wysokości 900m n.p.m. Zapewnia wyżywienie, noclegi w pokojach 1, 2, 3 osobowych, łącznie 64 miejsca (w przypadku większych grup dzieci lub młodzieży możliwość wykorzystania pokoi 8 i 12 osobowych).

Istnieje możliwość organizowania imprez okolicznościowych, "Piwnica pod Orłem", rajdów itp., połączonych z pobytem na świeżym powietrzu - ognisko, grill, zabawy na boisku, czy korzystanie z basenu kąpielowego lub kortów tenisowych oddalonych 500m od schroniska. W okresie letnim i jesiennym, bliskość lasów daje możliwość zbierania obficie występujących jagód, malin i grzybów.

Dojazd
Pociągiem i autobusem:
Wysiadamy na stacji Wałbrzych Miasto (trasa Wrocław - Jelenia Góra) i skierować się do dworca PKS (autobusami komunikacji miejskiej) Autobusem PKS docieramy do Miejscowości Walim stąd pieszo w kierunku Sokolec ok. 4km do Przełęczy Sokolej. Z Przełęczy Sokolej pieszo czerwonym szlakiem pod górę ok. 500m. Uwaga: schronisko nie jest widoczne z drogi na przełęczy.

Pieszo:
Obok schroniska przebiega główny szlak Sudetów im. M. Orłowicza, który łączy najważniejsze punkty Gór Sowich. W odległości 40 min. Marszu na szczycie Wielkiej Sowy (1014m) znajduje się węzeł głównych szlaków.

Samochodem:
Jadąc od strony północnej:
Wrocław droga - kierunek Wałbrzych do Świdnicy, w Świdnicy kierunek Dzierżoniów droga nr 382, dalej w Świdnicy na światłach sygnalizacyjnych w prawą kierunek na Jugowice. Wyjazd ze Świdnicy i jazda przez miejscowości: Bystrzyca, Zagórze Śl., Jugowice, Walim, Rzeczkę do przełęczy Sokolej. Z Przełęczy Sokolej pieszo czerwonym szlakiem ostro pod górę ok. 500m.

Jadąc od strony południowej:
Kłodzko (zjazd z trasy E 67) w kierunku Wałbrzych drogą nr 381, przez miejscowości: Nowa Ruda-Słupiec, Nowa Ruda, Ludwikowice Kłodzkie. W Ludwikowicach w prawo kierunek Sokolec (drogowskaz Sokolec 4km), pod tunelem i prosto drogą do skrzyżowania - lekko w lewo kierunek Walim i do przełęczy Sokolej. Z Przełęczy Sokolej pieszo czerwonym szlakiem pod górę ok. 500m. Uwaga: schronisko nie jest widoczne z drogi na przełęczy!

Jadąc od strony Jeleniej Góry i Legnicy:
Kierunek Wałbrzych, w Wałbrzychu kierunek Kłodzko. Przy wyjeździe z miasta prosto kierunek Olszyniec, Jugowice, teraz w prawo kierunek Walim, Rzeczka do przełęczy Sokolej. Z Przełęczy Sokolej pieszo czerwonym szlakiem pod górę ok. 500m. Uwaga: schronisko nie jest widoczne z drogi na przełęczy! Miejsca parkingowe:

Parking i dojazd pod schronisko
Na przełęczy Sokolej miejsca parkingowe w gospodarstwie (Rzeczka 43) - ogrodzone, dozorowane całą dobę. Również na przełęczy w kierunku Walimia miejsca parkingowe (również dla autobusów) strzeżone przy Ośrodku Wypoczynkowm "U Kowala". Wszystkie parkingi w odległości 500-700m. od schroniska. Koszty parkingowe nie są pokrywane przez Schronisko!

Kontakt
Schronisko Turystyczne "Orzeł"
Sokolec 52
57-450 Ludwikowice Kłodzkie
tel. (74) 845 72 78
fax. (74) 845 73 54

e-mial: schronisko@orzel.info.pl
web: http://www.orzel.info.pl
Źródło: strona www schroniska.

Google

Design & powered by Szarafin ©2005-2024 | All rights reserved! | On-line:5 | do góry^